APLIKACE
ZPRÁVY
JINÉ
FÓRUM
APLICATION

Prestigio MultiPhone 5455 DUO

Již dlouhou dobu jsem používal snad světově známý Samsung Galaxy Mini GT-S5570. V době, kdy jsem ho dostal, byl dobrý, použitelný a každý mi ho záviděl. Postupem času však tento telefon pomalu odcházel a nerozjel nové hry. Z těchto důvodů jsem se rozhodl pro nový mobilní telefon. A volba padla na jeden z nejlepších v levnější kategorii - Prestigio MultiPhone 5455 DUO, který konkuruje snad ve všech kategorií. Kdo by se s ním dnes nespokojil? Dobrý vzhled (já osobně ho mám v modré barvě), úžasný foťák, uspokojující Android 4.4.2, veliký displej a mnoho dalšího! Dále má též Gorila Glass 3, který vydrží pád z 1 metru displejem na tvrdou zem (otestováno). Toto všechno jsou sice hezké věcí, ale jak bude fungovat doopravdy? Co všechno vydrží a co ne? Bude použitelný i pro náročný uživatele nebo bude pouze telefon k pár aplikacím a telefonování? Něco mi však říká, že už jenom z tohohle úvodu zjistíte, jak na tom telefon je.

Parametry

Operační paměť 1 GB
Interní paměť 4 GB
Rozlišení displeje 540 × 960 px
Úhlopříčka displeje 4,5"
Baterie 2 400 mAh
Fotoaparát 13 Mpx (zadní), 2 Mpx (přední)
Verze Androida 4.4.2
Procesor Quad Core 1.3 GHz
Hmotnost 150 g

Hardware

Prestigio MultiPhone 5455 DUOKombinace 4 jáder s frekvencí 1,3 GHz zvládá s rezervou i náročnější hry. Je tedy dobrý k běžnému i náročnějšímu používání. K tomuto brutálně dobrému procesoru si připojte výbornou grafiku s vícedotykovou technologií a máte výkonné herní/pracovní zařízení do kapsy. Možná po delším náročném používání se telefon začne trochu sekat, pomůže ale známé restartování telefonu.
Paměť telefonu nijak nepotěší - pouze 4 GB, kde si OS Android zabírá jako vždy nějaké místo. Paměť tedy klesá na 1,92 GB (připočítejte již nainstalované aplikace a vyjde Vám číslo 1,3 GB), což není moc. Můžete zapomenout na hry jako jsou GTA San Andreas či Asphalt 8: Airborne. Ovšem oproti některým jiným telefonům je i toto dost a zatím jsem nedosáhl stropu paměti. Pořád ale nesmíme zapomenout na možnost SD karty.
Displej je více jak dostačující, 4,5" je docela dost s rozlišením 540 × 960 px vhodné na koukání filmů. Proto je rozlišení her a filmů naprosto parádní. Ovšem musím podotknout, že s velkým displejem jsou i velké problémy. Pokud tedy se rozhodujete nad koupí tohoto telefonu, musíte mít opravdu hluboké kapsy. A pokud Vám spadne na zem, nevadí. Telefon má Gorila Glass 3.
I fotoaparát je podle Vašich představ. 13 Mpx vytváří naprosto kvalitní fotky a i na nějaké natáčení se hodí. Nechybí ani LED dioda. K tomu máte přední fotoaparát, se kterým můžete dělat kvalitní selfie. Automatické zaostření není vyjímkou.
Výdrž baterie je snad asi nejdůležitější a nejobdivuhodnější věcí. Při neustálém hraní náročné hry vydrží až 5 hodin, při pohotovostním režimu 8 dní, což opravdu není málo. Na poslouchání hudby je taky skvělý, protože ať jedete, jak dlouho chcete, vydrží celou cestu.
Pro příznivce telefonů, kteří mají rádi Dual SIM, se tento telefon též hodí. Jedna z nich je normální velikosti a druhá je pro ty menší. A pokud chcete jen jednu a tu malou, není to problém. Jen při jedné SIM kartě Vám při každém zapnutí vyběhne upozornění, že máte zapojenou pouze jednu.

Design

Design telefonu je úžasný a skvěle padne do ruky. Telefon je docela lehký, takže se bude hodit i do jedné ruky. Na zadním krytu je opět znak Prestigia, což mi ani moc nevadí. Nad ním je LED dioda s fotoaparátem a dole najdete silný reproduktor. Kryt má navíc krásnou strukturu. Může se tedy stát, že než ho vůbec poprvé zapnete, užijete si toho krásného vroubkování. Já osobně mám telefon v modré barvě a musím říct, že je opravdu krásný. Z přední strany najdete nahoře úzký reproduktor, který přináší kvalitní zvuk při hovorech. Pod ním je nenápadně schovaný druhý fotoaparát. Dole jsou dotyková tlačítka, která se nikdy nezničí narozdíl od těch „tlačítkových”. Pod nimi je malý mikrofon, se kterým nejsou žádné problémy. Ze strany najdete pod sebou tlačítka pro ovládání hlasitosti a zamykání telefonu. Dole je zapojení na Micro-USB a nahoře 3,5 mm Jack pro zapojení sluchátek. Telefon je docela tenký.

Software

V Prestigiu je mnoho předinstalovaných aplikací a her, které jsou naprosto zbytečné. Některé z nich jsem si smazal, protože akorát zabíraly místo. Ovšem tato firma nabízí pro své uživatele doživotně zdarma OfficeSuite, takže se telefon hodí i pracovně. Samozřejmě nesmí chybět aplikace eReader Prestigio.
Android je uspokojující, 4.4.2. Zvládá všechny náročné hry i aplikace a zatím s ním nebyly problémy. Takže pokud jste měli telefon s 2× menším Androidem, bude pro Vás tato změna velmi překvapující a úžasná. Hlavně můžete odemykat telefon Vaším obličejem nebo hlasem.

Obsah balení

Obsah balení se může zdát až skromné, ale opak je pravdou. Obsahuje asi to samé jako každý obsah balení u jiného telefonu a to USB kabel (s nabíječkou), telefon, baterii, sluchátka (ty jsem ještě nepoužil, mám své vlastní), manuál a záruční list. Navíc telefon je v ochranném balení (nebo co to je) a má ochranou fólii. Ta se musí sloupnout, protože přes ní byste nic neviděli - je na ní uvedeno, co telefon obsahuje.

Ostatní

Cena telefonu je opravdu nízká na to, jak je dobrý. Dá se sehnat od 3 600 Kč, ale je lepší kupovat telefon u známých prodejců (např. Alza).
Ještě bych dodal, že někdy je problém s výkonem či sem tam se objeví nějaká menší chybka, ale jak už bylo zmíněno, pomůže známé restartování telefonu.

Závěrečné hodnocení

PlusVýkon
4,5" displej s rozlišením 540 × 960 px
13 Mpx fotoaparát
Android 4.4.2
Baterie (2 400 mAh)

MínusObčas se začne trochu sekat
Pár menších chyb (např. špatné ukazování obrazovky aplikace v Seznamu spuštěných aplikací)
Po trochu delším užívání se odemykací tlačítko zdá vymačkané

S telefonem jsem naprosto spokojený. Splňuje všechny mé požadavky. Hraji na něm v pohodě hry, stahuji nějaké aplikace na zrecenzování či poslouchám písničky. Videa z YouTube mají super kvalitu obrazu i zvuku. Reproduktory jsou hlasité, na poslouchání hudby přímo dělané. Navíc se telefon lehce ovládá, takže pokud je toto Váš první telefon, naučíte se s ním zacházet hodně rychle. I surfování po internetu je dobré, Wi-Fi je rychlá a Bluetooth je taky úžasné. Co dodat. Stáhněte si hry a hrajte.
Telefon si zasluhuje 90%.

K zakoupení na Alza.cz >>

Více článků v kategorii Recenze mobilních telefonů.